En såkallad Brolinstövel

Hej alla,
 
ni som följer mig på instagram vet redan att min dag blev tung så tung. Detta kommer att ta tid för mig att smälta och att vänja mig vid.
 
 
I tre veckor har jag rättat mig efter en läkares felaktiga anvisningar. Jag har belastat en fot vilken absolut inte skulle belastas eftersom stukningen inte var någon stukning.
 
Mina röntgenbilder blev granskade snart efter att jag var på sjukhus den 25 december. Granskningen visade fraktur och att foten måste gipsas. Bilder och information efter granskning mailades till den läkare som tog om hand mig på akuten, läkaren som bedömde att det bara var en stukning. Att jag fick beskedet först igår,  tre veckor för sent beror på att läkaren varit på semester och såg mailet först när han trädde åter i tjänst. Det vill säga igår....
 
Snacka om dåliga rutiner!
 
Nu och en tid framöver ska jag bära en såkallad Brolinstövel samt använda mig av kryckor. Skall belasta foten så lite som möjligt.
 
Det känns tungt just nu. År 2013 som jag hoppats på så mycket inleder skakigt. Men jag gläds åt att ortopeden jag träffade idag var säker på att foten min blir helt återställd.
 
Dagens reflektion handlar om att det var himla mysigt att ha middagsgäster här hemma i kväll. Skönt att få fokusera på annat än att vara ledsen över frakturen och allt elände som det för med sig. Tack Anna, Saga-Lee och Wiggo!
 
Må så gott
 

Kommentarer
Postat av: Kalaslotta i USA

Jag lider med dig...attans läkare eller snarare attans skitrutiner!

Det borde ju ha gått upp en varningsflagg när diagnos och röntgenplåtar inte stämde överens..

Oh well, hang in there!

Kramen

2013-01-18 @ 00:52:42
URL: http://www.kalaslotta.blogg.se
Postat av: Lotta i USA

Men Lotta...fy 17, så trist. Både att du inte fick rätt diagnos och att doktorn var bortrest så allt nu har tagit onödig tid. Känner så med dig!

Tycker du är fantastisk som fixat en middag ikväll på det här!!

Tänker på dig.

KRAM!!

2013-01-18 @ 04:45:02
Postat av: Kristina

Vill åter igen bara krama dig. Komma med tulpaner och choklad. Stackars dig. Vilka knasiga rutiner, tänk om de inte granskat plåtarna alls. Vad händer nu, kan du jobba och hur tar du dig dit. Du har skinn på näsan och är stark så detta reder sig ska du se. Ta väl hand om dig vännen.
Största kramen Kristina

2013-01-18 @ 07:27:34
URL: http://mammamedambitioner.blogspot.com
Postat av: Nilla

men åh din stackare så illa du blivit behandlad! stor kram Nilla

2013-01-18 @ 08:03:36
URL: http://lifessilverliningandi.blogspot.com
Postat av: tinajo

Vad tråkigt att det blev så - hoppas det blir bättre snart!

2013-01-18 @ 09:36:51
URL: http://www.tinajoathome.blogspot.se/
Postat av: Pernilla

Men är det sant!? Sånt borde verkligen inte få hända. Dessutom var det ju dubbel otur att det, när det upptäcktes att det blev fel, inte kunde rättas till på en gång. Din stackare! Hoppas det läker bra nu och att du får en trevlig helg!

Kram Pernilla

2013-01-18 @ 09:46:32
URL: http://vardagslyxhosnilla.blogspot.com
Postat av: alegni

Öde på elände! Det är ju verkligen ett ruttet system om det tillåts gå på det här viset!
Hoppas du upprättelse (vad det nu sen kan vara) och att foten inte värker för mycket.
Kram

2013-01-18 @ 18:07:45
Postat av: alegni

Du får upprättelse...

2013-01-18 @ 18:08:21
Postat av: liteavlinda

men vet du! om året började så här jävligt så kan det bara bli bättre! kram på dig!

2013-01-18 @ 22:25:50
Postat av: liteavlinda

men vet du! om året började så här jävligt så kan det bara bli bättre! kram på dig!

2013-01-18 @ 22:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0