Två finska kvinnor

Hallå där,
 
Idag har två finska kvinnor gjort avtryck i mitt liv. Två finska kvinnor varav en är en fin vän och en är för mig helt okänd.
 
Kvinna nr 1. Hon stod upp för mig på den fullsatta bussen imorse. Hon skällde ut passagerarna och skrek till dem att de alla skulle skämmas för att de lät mig stå upp fastän alla kunde se att jag var i behov av att få en sittplats. Vid slutstation och innan avstigning frågade hon dem alla om de suttit bra i bussen under färden. Hon lät också meddela dem alla hur bedrövliga de var.
 
Kvinna nr 2. Min fina vän Sirpa. En klippa i mitt liv. Hon hämtade upp mig efter jobbet och hjälpte mig att storhandla på IcaMaxi. Hon hjälpte mig packa upp varorna och att ordna med kvällsmat. Och så hade hon med sig en liten present till mig för att muntra upp. Det slutar inte där..... Kladdkakan hon bjöd på var galet god.
 
Två finska kvinnor som båda på sitt sätt hjälpt mig idag på det allra finaste sätt man kan tänka sig. Jag känner tacksamhet och sitter här med en tår i ögat.
 
Dagens reflektion är att det är jobbigt att vara handikappad. Tack och lov vet jag att jag är så endast för en kortare period i mitt liv. Jag är full av beundran över alla dem som inte är lika lyckligt lottade som jag är.
 
Må så gott
 
 

Kommentarer
Postat av: a House With A View

Två finska och mycket kloka och sympatiska kvinnor!!! Uselt att inte vilja ge sin plats i bussen för den som behöver den bättre, riktigt dåligt...

Krya-på-sig-kramizar från aka

2013-01-24 @ 23:39:25
Postat av: Åsorna

Heja finskorna!!!

2013-01-25 @ 02:13:55
URL: http://www.pingvinfamiljen.blogspot.com
Postat av: Lotta i USA

Å, härligt Lotta! Goda vänner och de som kan stå upp för det som är rätt - priceless!

KRAM

2013-01-25 @ 03:36:51
Postat av: Channal

Att de ska behöva vara finskor! Men det är nog lite mer tag i dem!! Jädradenamma!!

Sådana vänner ska man vara rädd om!
Varm StyrkeKRAM! Anna

2013-01-25 @ 07:32:50
URL: http://www.annasinspiration.blogspot.com
Postat av: Kristina

Så typiskt svenskt att bara tänka på sig själv
Heja finskorna. Ska bli spännande att höra hur det gick på bussen i dag. Det borde ju vara samma människor i dag.
Tror det blir kladdkaka här i kväll
Kram

2013-01-25 @ 07:39:17
URL: http://mammamedambitioner.blogspot.com
Postat av: Marie KJ

Finska kvinnor ruels! Jag har enormt positiva fördomar om finska kvinnor.
Har ALDRIG träffat en lat finsk kvinna. Rejäla!

2013-01-25 @ 08:23:35
URL: http://systermarie.blogspot.se
Postat av: Åsa!

Starka kvinnor ligger mig varmt om hjärtat, jag kan liksom inte sluta att beundra dom, de är så viktiga som förebilder för andra kvinnor och för unga kvinnor!

Krya nu på dig! // Kram

2013-01-25 @ 15:10:59
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: Sahra

Vilka underbara kvinnor du har haft förmånen att träffa på idag. Tur att det finns en och annan rejäl kvinna ändå, som vågar ta plats och bli lite arg och upprörd över folks passitivitet.
Ha en fin helg

2013-01-25 @ 17:28:03
URL: http://www.vardagmedsahrapi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0