Fem bra saker

Hej och god sen kväll på er alla,
 
Ganska mycket regn i Trosa idag. Regniga dagar gör en trött och frusen märkte jag idag :-(
 
 
Innan regnet kom satt jag utomhus tillsammans med svärmors lilla Ella och plitade på det som skall komma att bli ett bröllopstal. Idag är det mindre än en månad kvar tills dess att jag för min dotter längs altargången.
 
 
Dagens båtbild
 
 
Kvällen tillbringade jag och Melker tillsammans med svärmor på auktion. När vi tyckte att regnet var alltför besvärligt valde vi att ge oss av därifrån. Men så snart vi gjort just så blev det kvällen precis så där som man vill ha den.
 
Dagens reflektion handlar om att vissa dagar hamnar i en minnesbank medan andra skulle man lätt kunna vara förutan. Denna dag känns som just en sådan. En tråk-dag. En dag vilken jag känt mig så innerligt trött och bekymrad. Just därför skall jag nu stolpa upp fem bra saker med denna dag. För ni vet väl det, att den allra sämsta dagen också innehåller något bra.
 
1. Frukost utomhus.
 
2. Väska till bröllopet är inhandlad.
 
3. Jag har semester.
 
4. Svärmor. Allra bästaste svärmor! Hon är så snäll mot mig att jag kan gråta en skvätt.
 
5. Tystnaden här hemma i lägenheten. För jag är hemma nu, hemma en sväng. Älskar denna lägenhet!
 
Må så gott
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: VÄLKOMMEN HEM!

Vilka bra saker du räknade upp! Det där ska jag försöka att tänka på- att även de där tråkdagarna innehåller alltid något bra!
KRAM o hoppas att dagen imorgon blir ännu bättre!
Judita

2013-07-31 @ 23:11:15
URL: http://www.valkommen-hem.blogspot.se
Postat av: Jenny

Jag har oxå köpt väska till bröllopet idag :-)
Njut av din semester! Kram i massor!

2013-07-31 @ 23:39:49
Postat av: Lotta

Tänk, du lyckas alltid få mig varm och go inombords. Jag läser dina ord. Vips är jag i form igen.

Så glad att du trivs så bra i lägenheten Lotta! Och så är det underbart att ha bröllop att se fram emot. Vilken dag, vilken lycka.

KRAM

2013-08-01 @ 02:02:37
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Channal

Du jag känner igen mig! När det regnar... frusen och trött!

Ditt inlägg gör mig rörd... ditt tal kommer bli underbart och du ska föra din dotter till altaret! Sen din fina rara svärmor... den bonusmamma! Jag blir faktiskt lite rörd!

KRAMAR!! Anna

2013-08-01 @ 09:13:28
URL: http://annasinspiration.blogspot.com/
Postat av: Kristina

Ja du jag ska ta dig på orden och skriva fem bra saker. Jag har länge lurat mig själv att allt är bra och att jag inte alls känner mig stressad men flera veckor på landet med gäster som avlöst varandra är inte bra nu är jag tok trött och ledsen. Jobb om lite mer än en vecka och jag har inte hängt med. Skit också. Visst är det mysigt med hund. Min Tyra ligger här hos mig just nu och
myser. Hjälp vad tiden går, minns när du första gången berättade om bröllopet. Skriv på och behöver du hjälp finns jag här. Stor kram Kristina

2013-08-01 @ 22:09:02
URL: http://mammamedambitioner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0