Paradiset

Hallå där,
 
ännu en dag i paradiset. Paradiset som inte är mitt, men där jag ändå (på något vis) hör hemma. Svärmors paradis.
 
På denna brygga, badbryggan, har jag tillbringat del av dag. Underbart med havstomt och egen brygga. Där tillbringar vi alltför liten tid.
 
 
På badbryggan har jag njutit av solen, Jag har solat min rygg och jag har börjat att läsa en ny bok.
 
Jag har låtit mig fascinerats av en himmel med vackra moln,
 
 
 
Jag har njutit av förbipasserande båtar och av vågor som slagit mot bryggan. Älskar ljudet av vågor. Jag har legat och funderat på vart alla dessa båtar är på väg. Varje båt har sin alldeles egna resplan.
 
 
Väl uppe vid huset igen har jag njut av doften av Lavendel. Doftar ljuvligt men är också vacker att se på.
 
 
 
 
Kvällen tillbringades på auktion tillsammans med svärmor hennes lilla Ella och Melker. Vi fikade, njöt av miljön och av att se på människor. Vi förundrades över att allt går att sälja.
 
 
Sen kväll på landet i Trosa och kvällen är magisk. Kvällen är ljummen och jag vattnade blommorna länge och väl. Jag dröjde mig medvetet kvar utomhus och hade ingen brådska att gå in. Sommar när den är som bäst.
 
Dagens reflektion är att jag banne mig blivit bra på att se allt bra, det som är att uppskatta med varje dag,  trots att det finns orosmoln....Som jag är glad över att jag har förmågan att uppskatta det vackra i mitt liv.
 
Må så gott
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: LindaF

Blir lycklig över att läsa om hur bra du har det, att du njuter och lever i nuet! Kram till dig fina Lotta ♥

2013-07-18 @ 03:39:04
Postat av: creando

Ja, du är verkligen bra på att förmedla det vackra och bra du har runt dig också :)

2013-07-18 @ 16:17:58
URL: http://creando-kicki.blogspot.com
Postat av: Saltistjejen

Ååå så FANTASTISKT!! Och dina fina bilder får mig att längta till Sommar-Sverige....! :-) Trosa. I Trosa skärgård tillbringade jag mina barndoms somrar. Just på en av de där båtarna du kanske ser passera... :-)
Underbart!
Njut och njut och njut!
Kramar!!

2013-07-18 @ 16:26:59
URL: http://saltistjejen.blogspot.com
Postat av: Linda

Åh, vad härligt det ser ut!

Kram Linda

2013-07-18 @ 20:42:53
URL: http://hemochtrevligheter.blogspot.com
Postat av: Eddie och barnen på Bristol Academy

Du hade en bra dag, helt enkelt :) Anna

2013-07-18 @ 21:55:10
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Perlan

Ser ut som rena paradiset... där hade jag med lätt kunnat ligga och lyssna på vågorna och titta på båtar... ja, hur länge som helst :-)
kram

2013-07-18 @ 21:58:50
URL: http://www.perlan.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0