Var sak har sin tid

Gokväll,
 
ännu en fin dag i Trosa. Jag inleder min andra semestervecka av fem. Vädret är sannerligen på min sida och det tackar jag för. Vilka ljuvliga sommardagar!
 
 
 
 
 
 
Min väninna Gisela och hennes familj har landställe i Trosa och hos dom tillbringade vi hela långa dagen. Bad och skratt och en hel del prat och lunch och fika bjöds det på.
 
 
Måndag kväll innebär juniorträning för den yngsta sonen. Han tränade och jag tittade på.
 
 
Hemma på landet igen efter en dag på vift fikade vi och busade med svärmors lilla Ella. Ett fint avslut på en bra dag.
 
 
Dagens båtbild.
 
Dagens reflektion handlar om det där med olika faser. När barnen var små och vi (jag och Gisela) träffades så fick vi aldrig möjlighet att prata klart en enda mening. Alltid var det något av barnen som påkallade vår uppmärksamhet. När samtalet kunde tas vid igen minns vi sällan vad vi pratat om. Halva samtal var mer regel än undantag. Nu har barnen blivit stora. Nu leker de på egen hand och vi kan nuförtiden få till hela och långa samtal jag och min fina väninna. Var sak har sin tid :-)
 
Må så gott
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fredrika

Trosa är ju så fint och mysigt!! Förstår ni har det bra!
Tack för ditt Gbg tips:))
Ha en det fortsatt bra på semstern!!

Kram fredrika

2013-07-22 @ 22:03:44
URL: http://baraetthem.blogspot.com
Postat av: Marie KJ

Jo, så är det verkligen! Jag som inte har någon kvar hemma har hur mycket egentid som helst. Nästan för mycket. Måste skaffa en hobby typ.
Att sortera in under rubriken i-landsproblem....

2013-07-22 @ 22:47:23
URL: http://systermarie.blogspot.com
Postat av: Design by Tornblad

Tjohooo för oss som har semester! Jag gillar Trosa jättemycket! Superfint där!

Skönt att var sak har sin tid, annars skulle man nog lätt bli uttråkad.
Kram Malin

2013-07-23 @ 16:52:26
URL: http://designbytornblad.se/blogg/
Postat av: Fröken Foto

Härliga sommarbilder!

kram kram Malin

2013-07-23 @ 20:57:43
URL: http://frokenfotomalin.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0