Lärdom

Hej och god lördagskväll på er,
 
 
 
Lavendeln på landet har så smått börjat att blomma.
 
 
Dagens spegelbild. Mönstret i min helblåa omönstrade klänning är svärmors tavla :-)
 
 
Dagens båtbild
 
En bra dag på landet. Solen har varit på plats. Det har badats (Melker badade och jag tittade på), vi har vilat i solsäng, vi (jag och min dotter) stod för middagsmaten ikväll och den blev god. Roligt att laga mat tillsammans, måste vi göra om.
 
Dagens reflektion handlar om det där med att låta barnen styra tiden som de själva vill. Jag gjorde det idag. På väg till havsbadet så bestämde jag mig för att jag skulle låta Melker bada tills han själv väljer att han badat klart. Och han badade och badade och badade. Och jag tittade och tittade och fick myror i brallan och tittade. Ville gå hemåt men väntade in honom. Det tog en timme och det tog två timmar. Efter två timmar var han färdigbadad och nöjd. Han som inte har en aning om att jag bestämt mig för att låta honom bestämma när det vara dags att gå hemåt. Han var nöjd och sa att jag var världens bästa mamma. Och dagens lärdom är att jag förstod där och då att jag måste bli bättre på att låta honom styra över tiden. Så nästa gång, då tar jag en strandstol med.
 
Må så gott
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Channal

Härligt! Absolut att du tar med en strandstol och lite saft o bullar nästa gång!

KRAM Anna

2013-06-30 @ 08:32:18
URL: http://annasinspiration.blogspot.com/
Postat av: Husfrun

Så är det nog, absolut. Att man borde bli bättre på att ta barnens perspektiv. Så ofta man jäktar fram i livet... Kram.

2013-06-30 @ 09:37:02
URL: http://villafreja.blogspot.com
Postat av: a House With A View

Ja du är en fin mamma, du har absolut rätt tänk kring detta tycker jag! Jag måste också bli bättre på att stressa igenom vardagen och ägna tiden åt det som verkligen är det viktigaste!!! Fint och tänkvärt inlägg! Vacker bloggerska och ett såååå fint rostigt Ernst-låda också!

Stöööörsta kraaaaaamen aka

2013-06-30 @ 10:13:35
URL: http://ahousewithaview-aka.blogspot.se
Postat av: Linda

Vad härligt av dig att låta honom bestämma men jag förstår att det var svårt. Själv vet jag inte om jag skulle ha klarat det. Får testa nästa gång ett lämpligt tillfälle dyker upp.

Kram Linda

2013-06-30 @ 16:28:25
URL: http://hemochtrevligheter.blogspot.com
Postat av: dianasdrömmar

Härliga bilder, fint och tänkvärt inlägg kram Diana

2013-06-30 @ 17:39:12
URL: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0