Snällt

Godmorgon på er alla,
 
Vi har ledig lördag hemma hos mig. Hockeyträning står på agendan i övrigt är dagen som ett blankt blad.
 
Utomhus har vi fortsatt kallt  - 12,7. Jag gör mitt bästa för att tänka fina vårtankar och de vackra tulpanerna jag har på köksbordet hjälper mig en bit på vägen. Inomhus har vi det varmt och gott och när vi går ut i kylan så har vi kläder som värmer. Man skall inte klaga, fastän längtan efter våren är stor......:-) 
 
 
I tuffa tider är det fint med människor som bryr sig om. Det räcker med några ord på vägen, en kram eller den enkla frågan om hur man mår. Igår kom en av dem jag har i min närhet under dagarna och gav mig en Bamsekram samt det ni ser i bilden ovan. Ni kan tro att jag blev glad!
 
Gårdagens reflektion är att stöd i svåra tider ger styrka mod och kraft. Ord och handling har en STOR betydelse. Värt att minnas och detta alltid.
 
Snart ska jag göra som denna person sa till mig. Jag skall kura ihop mig på en skön plats och bara ha fokus på godiset i påsen och innehållet i boken. Jag ska släppa allt annat just för den stunden.
 
En fin lördag önskas er alla. Hos mig tittade precis solen in. Det blir en bra dag idag!
 
Må så gott
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Channal

Visst är det så! En kram och en god tanke värmer mycket. Bara vetskapen att någon har brytt sig om!

Du ska ha en fin helg med godis o bra bok!

KRAMAR Anna

2013-03-16 @ 17:42:07
URL: http://annasinspiration.blogspot.com/
Postat av: Åsa!

Lite omtanke betyder så mycket när man inte mår så bra! Det behöver inte vara så märkvärdigt, en kram, några ord, ibland bara snälla ögon som man kan få vila i för ett ögonblick.

Skickar mina varmaste kramar till dig med hopp en go lördagkväll!

2013-03-16 @ 20:54:18
URL: http://bitihopdax.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0