Tacksamhet och Rädsla

Hej lördag och Hej alla fina läsare av denna blogg,
 
 
 
Igår eftermiddag valde Melker och jag att gå ned till hockeyrinken. Bäst att passa på att åka skridskor innan isen är ett minne blott. Det blev en fin eftermiddag, kvalitetstid.
 
 
Idag var det dags för avslutning med hockeyskolan. Nu bildar de lag och allvaret börjar så smått ta fart.
 
Dagens reflektion handlar just om isen och dess betydelse för mig. Som den hockeymorsa jag nu varit i många år har jag isen att tacka för många fina stunder. Men jag är rädd för den också, isen alltså. Nu när jag kommit igång med mina power walks (i väntan på att kunna påbörja löpträningen) står det helt klart för mig att jag är livrädd för att halka och skada mig. För isen känner jag således både Tacksamhet och Rädsla.
 
Må så gott

Kommentarer
Postat av: Suss

Härliga hockeybilder! Nu är det inte länge kvar av hockey o bandysäsongen! Jag är oxå hockeymorsa ;) nu är det J18 och J20 som gäller. Har varit mycket i hockeyhallar :) Men håller med isen ska bara vara i rinken, svårt att gå i skogen idag...
Kram Suss

2013-03-09 @ 21:37:54
URL: http://www.hemmapasjuan.blogspot.com
Postat av: Lotta i USA

Melker!! <3

Lotta, jag förstår den dubbla känslan. Med all rätt tycker jag det är klokt att vara lite extra försiktig nu efter din skada.

Jag tycker du är den mest fantastiska hockeymorsa som finns med ett stort, varmt och omtänksamt hjärta.

xo

2013-03-09 @ 22:12:33
Postat av: Lotta i USA

Hm...kommer inte mina meddelanden fram nu igen?

2013-03-09 @ 22:13:05
Postat av: Lotta i USA

Ok, skriver om ;)

Melker!! <3

Lotta, jag förstår dina dubbla känslor inför isen. Med all rätt tycker jag det är klokt att vara lite extra försiktig nu efter din skada.


Jag tycker du är den mest fantastiska hockeymorsa som finns, med ett stort, varmt och omtänksamt hjärta.

xo

2013-03-09 @ 22:15:02
Postat av: Lotta i USA

Skriver om igen:-)

Melker!! <3

Ja, var extra försiktig nu efter din skada. Och så tycker jag du är den mest fantastiska hockeymorsa som finns, med stort, varmt och omtänksamt hjärta.

xo

2013-03-09 @ 22:17:14
Postat av: Lotta i USA

Lotta, har skickat om flera ggr...det funkar inte!

2013-03-09 @ 22:17:54
Postat av: Lotta i USA

Lotta, skickat om flera ggr..funkar inte!

2013-03-09 @ 22:18:24
Postat av: Channal

Vilken söt hockeykille du har!

Vi tog en kylig solig promenad och det var livsfarligt på vissa ställen! Så isigt o halt! Vi mötte ett äldre par som hade dubbar på skorna!! Kloka o förnuftiga!

Ta't lugnt!! Kramar Anna

2013-03-10 @ 07:31:54
URL: http://www.annasinspiration.blogspot.com
Postat av: Coolaannna

Visst är det kul att följa sina barn och deras hobbysar!!
Vad kul att du kommit igång med din PW. TA end ag i taget och träna upp musklerna i benet! Skynda långsamt är lättare sagt än gjort!!

Kram

2013-03-10 @ 10:43:59
URL: http://coolaannna.blogspot.com
Postat av: millandante

För en som snubblar fram genom livet så förstår jag dig helt, att halka kan kosta så mycket, ta det försiktigt vännen!!

Kram kram

2013-03-10 @ 14:28:40
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Helen.HUSnrNIO

Hrölig hockeybild=)
Vi har njutit av isen flera gånger den här vintern och den här helgen hade vi nog gjort detsamma om inte sjukdomar härjat här.
Barnen gillar skridskoåkning så det gäller ju att passa på innan den är borta...

Ha en trevlgi söndagskväll!

2013-03-10 @ 16:01:54
URL: http://husnrnio.se
Postat av: Kristina

Usch var rädd om dig. Köp broddar
Härligt är det att få följa barnen i deras idrott. Att finnas med i med och mot gångar. Att heja och leva sig in i matcher.
Ha en fin vecka kära du.
Kram Kristina

2013-03-10 @ 17:29:56
URL: http://mammamedambitioner.blogspot.com
Postat av: Åsa!

Att lägga sin tid på barnens idrott är att investera i något gott!

2013-03-10 @ 18:50:19
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: ulrika

Mysigt med kvalitetstid och is med skridskor är ju en sak men isen ute på gatorna är verkligen livsfarlig med vanliga skor, båda jag och dottern har gjort en general vurpa denna vinter och det tar tid att läka - kroppen blir rejält mörbultad och man är helt enkelt bara glad att man överlevt ;)

Kram Ullis ....och ta det lugnt därute bland isfläckarna!!!

2013-03-10 @ 19:26:16
URL: http://tidsoptimistenbloggar.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0