Blommor

God morgon denna regniga onsdag,
 
 
 
 
 
Jag kan konsten att njuta av vackra blommor som jag passerar. Jag kan konsten att stanna upp och verkligen se dem. Blommorna finns för oss alla tänker jag. De står där och ler mot oss. De ger oss de färger vi så väl behöver efter en lång kall vit vinter. Det finns dem som inte ser dem, dem som inte bryr sig. Men jag ser. Gör du?
 
Dagens reflektion handlar om det där med nedräkning. Mina två äldsta barn de ägnar sig åt sådant nämligen och det har smittat av sig på mig:
 
I dag är det 1 dag kvar till min äldsta son fyller 18 år och 101 dagar kvar till min dotters bröllop. Det är nära nu :-)
 
Må så gott
 

Kommentarer
Postat av: Channal

Jag är som du! Jag njuter av allt det vackra ute... ibland hojtar jag i bilen till mannen som sitter bakom ratten... STANNA!! Sist såg jag kabbeleka i dikesrenen.

Kul med kalas! Min yngsta dotter blev myndig i februari, det var stort! Helt plötsligt började alla telefonförsäljare att ringa henne!

Ha det kanon imorgon!

Härliga bilder du bjuder på! KRAM Anna

2013-05-22 @ 12:40:07
URL: http://annasinspiration.blogspot.com/
Postat av: helenasenklavardag

Jag älskar också att titta och njuta av allt vi har runtomkring oss ute i naturen!
Kram Helena

2013-05-22 @ 12:53:14
URL: http://www.helenasenklavardag.blogspot.com
Postat av: ulrika

Nuförtiden ser jag verkligen blommor med andra ögon och uppskattar dess skönhet, har väl med åldern att göra iaf för mig. Här kör dottern också nedräkning, 3 dgr kvar till balen och 14 dgr kvar till studenten ;)

Kram Ullis

2013-05-23 @ 00:12:03
URL: http://tidsoptimistenbloggar.blogspot.se/
Postat av: tinajo

Älskar blommor med hela mitt hjärta - men just nu känner jag att jag är så distraherad av köksröran att jag inte kan fokusera på naturen. Längtar till jag får tid & ork för det igen! :-)

2013-05-23 @ 08:13:00
URL: http://tinajoathome.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0