Moa Herngren

Hallå där,
 
Vi har fredag och det är ju så härligt!
 
 
Jag har prickat rätt på senaste tiden när det gäller mitt val av böcker. Den bok jag precis läst ut är Moa Herngrens "jag skulle aldrig ljuga för dig". Jag har läst samtliga hennes böcker och jag tycker om dem alla.
 
Denna bok var riktigt bra och jag ville sträckläsa den men fick hålla mig till tåls genom att läsa några sidor när tillfälle gavs mig. Boken handlar om framgångsrika gifta trebarnsmamman Cecilia. Den handlar om att hon inte lyssnar på signalerna som talar om för henne att hon inte mår bra. Hon kör på ändå i X2000 fart och är inte snäll mot sig själv, sin omgivning, sin make och inte heller mot hennes barn som går omkring och känner sig oälskade. Hon är en duktig flicka som kraschar. En duktig flicka som inte lever som hon lär och som tappar bort sig själv fullständigt.
 
En väldigt bra bok.
 
Dagens reflektion handlar om morgondagen. Jag ska i sällskap av min dotter delta i "Den stora bloggdagen".
Efteråt skall vi gå ut och äta en bit mat. En mamma-dotter dag!
 
Imorgon skall jag träffa så många kvinnor som jag känner via nätet men inte i verkliga livet. Kvinnor som jag kommunicerar med via nätet och som jag följer och inspireras av. Det ska bli roligt, trevligt men också läskigt...
 
Och vad jag ska ha på mig, den frågan har jag ännu inte engagerat mig i. Dags att ta tag in det nu kanske......eller så gör jag det imorgon. Det är ju hockey på tv :-)
 
Happy friday gott folk!

Kommentarer
Postat av: Linda

Tack för fredagshälsningen hos mig!
Vilken bra bok det låter som.
Och så spännande med den där bloggdagen, jag hoppas få se många bilder hos er alla sedan. Ha det härligt!

Kram Linda

2013-05-03 @ 23:58:18
URL: http://alltochelleringet.blogspot.com
Postat av: a House With A View

Det verkar vara en riktigt bra bok, tack för tipset!! Och vad kul med mamma-dotter-dag :) Hoppas ni får det trevligt! Spännande med bloggdagen, hoppas få se kort från eventet här på bloggen :)

Stööööörsta kraaaamen aka

2013-05-04 @ 09:05:11
Postat av: Åsa!

Tack för boktipset! Önskar dig en trevlig fortsättning på helgen! / Kram

2013-05-04 @ 19:12:25
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: Bakom dörr nr. 11

Tack för tipset ! Får bli en semesterbok då det är i stort sett enda tiden på året jag läser böcker.
Ha en fin kväll !
Kram Pia

2013-05-04 @ 21:31:46
URL: http://piajohansson72.blogspot.se/
Postat av: Suss

Åh vad kul med bloggdagen! Hoppas ni har haft en riktigt trevlig kväll!
Låter som en bra bok, kram Suss

2013-05-04 @ 22:54:31
URL: http://www.hemmapasjuan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0