Avstånd

Hej alla denna lördagskväll,
 
Idag har jag funderat mycket på det där med avstånd.
 
I trafiken skall vi hålla avståndet till våra medtrafikanter.
 
Avståndet dit man ska, kan vara både långt och kort.
 
Avståndet till barnen kan aldrig vara för kort men är ibland för långt. Vill ha dem nära ju!
 
Förra sommaren sprang jag över milen utan problem. Idag efter 7 kilometers PW sprang jag några steg-gick-sprang några steg- gick och var lika glad över det som när jag klarade milen. Olika avstånd långt och kort.
(hoppas nu att foten inte strejkar imorgon. Jag har spring i benen....vill springa! )
 
Eftersom jag under förra vintern drog på mig en fraktur i fotleden så vet jag att det kan vara ren och skär lycka att kunna gå även korta avstånd. Jag blev varse om att gå långa avstånd varit något som jag tagit för givet.
 
Dagens reflektion handlar om avstånd. Ibland kan det vara sunt att hålla avstånd. Ibland kan det vara alldeles  nödvändigt att hålla ett visst avstånd. 
 
Må så gott
 
 

Kommentarer
Postat av: KaosJenny

Mm, det där med avstånd är något som vi alla brottas med och det är väldigt vettigt att vi reflekterar över det lite medvetet eftersom man går mellan närhet och avstånd och det är svårt att hålla bra balans. Kloka tankar. Jättekram

2013-11-03 @ 09:07:21
URL: http://fantastisktkaos.blogspot.nu
Postat av: Bella

Det är verkligen så att när man råkar ut för något i livet som begränsar en blir man så uppenbart medveten om saker man bara tagit för givet tidigare inte är en självklarhet att man kan göra...

Håller tummarna för att din fot inte bråkar utan att du kan både gå längre och snart springa igen!

Kramar Bella

2013-11-03 @ 14:45:03
URL: http://www.bellasvagtillbaka.blogspot.se/
Postat av: Fröken i Söder

Hoppas du snart kan springa så långt du vill! Här i Kalmar blir det snart en liten tur på 5 km! / Stina

2013-11-03 @ 16:44:05
URL: http://frokenisoder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0