Klädval

Hej och god morgon alla rara,
 
Idag tänkte jag visa er mitt val av kläder för kvällen före - bröllopsdagen - dagen efter. Tre olika val som jag trivs mycket bra.
 
Ni som kikar in här regelbundet vet att jag väldigt gärna går i fulkläder och gummistövlar. Men jag kan klä mig bra också, så ni vet :-)
 
 
 
Kvällen innan bröllopet inför en middag med den blivande bruden och tärnorna på det hotell som vi tagit in på, hade jag på mig min Greta klänning. Greta som jag köpt billigt av min yngsta syster. Till den valde jag ett par enkla skor som jag köpt för 100 kronor. Älskar min Greta!
 
 
Min dotter lät sy upp klänningar till mig och tärnorna. En av tärnorna fick uppdraget, så duktig! Vi alla fick själv bestämma hur vi ville ha våra klänningar. Vi berättade och Sara-Lee ritade upp dem för att därefter sy dem.  Jag är mycket nöjd över min klänning. Trivdes bra och kände mig fin. Skorna köpte jag på Zara för 237 kr.
 
Dagen efter fick jag den äran att hämta brudparet på hotellet för att köra hem dom och brudklänningen (som upptog halva bilen)  :-). Valet av kläder blev av det lite enklare slaget. Shorts och stickad tröja samt låga Converse.
 
Tre klädval för tre härliga dagar.
 
Dagens reflektion är att jag borde gjort som brudparet.Jag borde ha tagit ledigt några dagar efter bröllopet. Jag befinner mig i en lyckobubbla-lyckorus och vill gärna stanna kvar i detta länge, länge. Dessutom är jag lite trött efter denna makalösa fina helg. Känslorna var ju liksom lite "all over the place" .
 
Må så gott alla
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna Adanir

Snygga outfits varje dag, klänningarna var superfina båda två.
Den lediga outfiten är jag :)
Förstår om du hade behövt semester nu :)
Så fin din dotter är, längtar till när mina ska gifta sig om dom nu gör de :)
Kram

2013-09-03 @ 06:49:45
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Channal

Vilken helg... stanna kvar i bubblan ett tag till o titta ut genom fönstret o dagdröm lite! Njut av lyckoruset!

Du är smashing i alla dina outfits! Så stilig o vacker!

Ha en skön tisdag rara du! Kram Anna

2013-09-03 @ 06:56:13
URL: http://www.annasinspiration.blogspot.com
Postat av: Nilla

Låter underbart! Klänningen i mitten var så vacker! Den sista outfiten ser så fräsch ut. Så kul att ha en sådan helg att minnas. Kram Nilla

2013-09-03 @ 07:01:52
URL: http://lifessilverliningandi.blogspot.com
Postat av: Suss

Snygga outfits! Men jag saknar ditt ansikte ;)
Så spännande med bröllop! Kram Suss

2013-09-03 @ 07:09:14
URL: http://www.hemmapasjuan.blogspot.com
Postat av: Marie KJ

En (smal) skönhet som du klär i allt. Jag hade sett sett ut som en köttbulle i din Greta och den fina, fina bröllopsklänningen hade resåren gömts i alla fettvalkar.
Ja, du LEDIG skulle man vilja vara. Nu lär det bli sol och sommarvärme hela veckan.

Kram KRam

2013-09-03 @ 07:55:18
URL: http://systermarie.blogspot.se
Postat av: Pernilla

Alla val var jättefina! Kul att se lite olika stilar:)
Och så roligt att se det fina brudparet och bröllopsbilderna!!

Kram Pernilla

2013-09-04 @ 20:42:37
URL: http://vardagslyxhosnilla.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0