Other desert cities

Hej,
 
Det är inte så att jag har en nedskriven lista på saker som jag vill göra/uppleva innan jag dör. Men jag tänker i termer av att det finns en lista. Kanske är det lika bra att få dessa punkter på pränt. Kanske borde jag....
 
Tack vare min fina vän Gisela kan jag nu bocka Dramaten från listan att göra/uppleva innan jag dör.
 
45 år gammal är jag. Bor i Stockholms län gör jag, och ändå har jag inte tidigare besökt Dramaten. Passerat Dramaten har jag gjort mången gång men aldrig gått in och aldrig tidigare sett en föreställning.
 
Igår var jag på Dramaten med Gisela. Hon bjöd mig på en sagolik fin upplevelse. Och jag fick mersmak :-)
 
Under pausen fick vi sällskap av skådespelaren Christer Henriksson. Han undrade varför jag inte hade besökt Dramaten tidigare, men sa också i nästa andetag att jag inte var ensam om att ha tagit tid på mig. Han berättade att Lill-Babs inte hade varit på Dramaten förrän han nyligen bjöd in henne till en föreställning.
 
Dramaten är värt ett besök. Vilken miljö att vistas i, så vacker!
 
Dagens reflektion är att man faktisk, om man vill uppleva en del av den vackra miljön, kan gå in och upp till baren. Där kan man ta ett glas vin eller en kopp kaffe och låta sig insupas av miljön. Har du tur så finns det någon där som du känner igen. Igår var prinsessan Marianne Bernadotte där. Hon såg så rar ut. En väldigt vacker kvinna.
 
Må så gott
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Channal

Hej fina du!!

Jag har Dramaten och Operan på min lista! Måste ta mig dit!

Har du sett filmen "The Bucketlist" med Jack Nicholson och Morgan Freeman. Så bra!! En av mina topp-tio! Den handlar just om att beta av saker från den listan...

KRAM Anna

2013-09-18 @ 21:50:19
URL: http://www.annasinspiration.blogspot.com
Postat av: LiteAvLinda

Jag älskar kontraster! Här står det om Dramaten och i min blogg handlar det om skräckfilm! Jag gillar alla upplevelser, tom Opera, det gäller bara att ha rätt sinnesstämning! kram fina Lotta

2013-09-18 @ 22:26:01
Postat av: LiseLotte

Åh Christer Henriksson. Nu blev jag avis!
Under taket på Dramaten förvarar dem alla fina kostymer och klänningar ;-) Ett förråd som heter duga.

2013-09-18 @ 22:49:21
URL: http://onelookisworth.wordpress.com
Postat av: Lotta

Dramaten och Operan- så inspirerande miljöer!
Längtar ofta dit.

Krister Henriksson såg jag på NK i somras. Ville gå fram till honom och säga att jag tycker att han är enastående.

KRAM

2013-09-19 @ 04:39:48
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Malin

Vad kul! Ja vissa saker tar bara tid helt enkelt :-).

Jag har besökt Dramaten ett par gånger men det var säkert ca 10 år sen ooopsss. Kanske dags igen snart!

Kram Malin

2013-09-19 @ 15:28:13
URL: http://designbytornblad.se/blogg/
Postat av: KaosJenny

Coolt... Klart man ska ta såna där chanser när man får dom :-) Kram

2013-09-19 @ 15:31:20
URL: http://fantastisktkaos.blogspot.se
Postat av: Annika

Trevligt.
Nu får du gå på Operan också.
DET är den teater jag saknar mest från Sthlm.
Kram

2013-09-24 @ 21:59:12
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0