Tankens kraft

Hallå där,
 
Att läsa kan ge en stunds avkoppling, det kan lära en något och kan i det bästa av fall ge tid för eftertanke. Jag tycker om att läsa.
 
 
Den här boken är en bok av det slag som jag gillar allra mest att läsa. Den gav mig något att ta till mig. Väckte något inom mig. Och den påminde mig om vikten av att vara sann mot sig själv. Vikten av att leva det liv man egentligen vill leva för när livet tar slut det vet vi ingenting om.
 
När man släppt in någon i ens liv har man kvar den personen vad som än händer. Om man behöver ha någon som står en nära vid sin sida och detta av någon anledning inte går, så går det att ha den personen hos sig ändå. Med tankens kraft går allt. Med tankens kraft står man inte ensam.
 
Boken handlar om relationer och systerskap och om kärlek och om död och om vikten av att förvalta livet.
 
Dagens reflektion är att tankens kraft inte skall underskattas. Den kan man ha god hjälp av genom livet. Med den kan man få både sällskap och kraft.
 
Må så gott
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Channal

Den boken gillade jag!! Tankens kraft är starkast! Både neg tankar o pos tankar påverkar oss mer än vad vi tror!

KRAM Anna

2014-04-03 @ 08:26:09
URL: http://www.annasinspiration.blogspot.com
Postat av: Coolaannna

Tack för tipset. Den får göra mig sällskap över Atlanten.

Kram Anna

2014-04-03 @ 14:41:54
URL: http://coolaannna.blogspot.com
Postat av: Ekenäsliv

Något jag borde göra mer känner jag... Läsa, då kopplar man verkligen av..
Kram Anna

2014-04-03 @ 23:31:58
URL: http://www.ekenasliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0