Mitt mål med löpningen

Hej alla,
 
Dagens bilder är bilder som jag publicerat på instagram. Några bilder tagna under löpträning.
 
 
 
 

Jag löptränar och jag gör det regelbundet. Jag började med några 100 meter och nu klarar jag av att springa över milen. Klarar av att springa i 70 minuter utan att stanna.
 
Jag har gått från att nästan kräkas efter 10 minuter till att klara av att springa en mil. Jag har brutit fotleden och har efter en tuff rehabilitering fått börja om från början. Jag har fått börja med att klara av att gå. Sen har jag gått och sprungit. Jag pratar myrsteg, jag pratar skynda långsamt.
 
Jag har kämpat. Jag har gett mig ut fastän jag emellanåt inte haft någon lust. Jag har jagat kilometrar för att sen istället jagat minutrar. Jag har fastnat vid en längd och haft svårt att komma vidare. Jag har nött och nött och nött. Jag har varvat från kortare sträckor till längre. Och nu vet jag att jag orkar och den vetskapen tar mig framåt fastän det är tungt.
 
Jag har hittat på nya rundor för att få variation och för att undvika tristess. Ibland har jag pigga ben ibland tunga. Men jag springer. Bryr mig inte om hur snabbt jag springer. Bryr mig bara om att jag faktiskt gör det.
 
Jag tillhörde dem som inte kom igång. Vuxna JAG satt hos naprapaten och sa till henne att jag vet att jag behöver men.... jag kommer inte igång. Kan inte komma igång, vet inte hur jag ska göra för att komma över tröskeln.
 
Men så kom jag igång. Och nu tränar jag regelbundet. Man måste bara bestämma sig. Man måste bara ta sig ut.
 
Dagens reflektion handlar om målet med löpning. Många undrar om jag har som mål att springa något lopp, men det har jag inte. Jag behöver inget lopp för att motivera mig själv att löpträna. Mitt huvudsakliga mål med min löpträning är "att bli äldre än mina föräldrar". Det är mitt mål med mitt motionerande. Pappa blev 59 och Mamma 64 år och jag vill bli mycket äldre än så.
 
Sen är det ju på så sätt att man när man motionerar får bra kondition, man blir starkare, man orkar mer och man blir gladare, man får ett bättre självförtroende, fastare rumpa och snyggare ben. Och det är fint att kunna identifiera sig som en person som regelbundet motionerar.
 
Det viktiga är inte vilken aktivitet. Det viktiga är inte hur långt eller hur snabbt. Det viktiga är att göra det. Att ta sig över tröskeln.
 
Till dig som vill men inte kommer igång. Dig hejar jag på! Vill du så kan du. Kan jag så kan alla. Jag lovar!
 
Må så gott
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Så jäkla duktigt! Jag får inte samma flow i löpningen. Sprang 3 ggr i veckan ett år men njöt aldrig av det. Kan bara tänka "ett steg till" när jag springer. Jag går (mycket och långt) När jag går tänker jag, rensar hjärnan och lyssnar på böcker/sommarprat. Jag kan knappt ha musik i lurarna när jag springer.

2014-08-19 @ 08:33:33
URL: http://systermarie.blogspot.com
Postat av: The Place To Be

Men åh vilken bra pepp!!! Jag är den där som sitter och ber om ursäkt hos kiropraktorn!!! Men idag hurra har jag börjat mina myrsteg!!! Bara att fortsätta!

Kram Malin

Svar: Härligt! Heja,heja,
Mammaxtre

2014-08-19 @ 15:22:56
URL: http://theplacetobe.se/
Postat av: PIa

Respekt!
Fy tusan vad stark du är! Jag ser ju på Insta att du är ute och springer ofta och väldigt ofta tidiga morgnar, imponerad!
Själv är jag en periodare (tyvärr). Kör allt ifrån 4-5 ggr/vecka till perioder med ingen träning alls. Just nu är det ingen träning alls pga lite krämpor men ikväll ska jag nog banne mig ut på en pw åtminstone.
Tack för pepp!
Kram Pia

2014-08-19 @ 15:26:44
URL: http://kakaobonan67.wordpress.com
Postat av: A House With A View

Huuuuur peppad blev jag inte av det här starka inlägget???!! Tack för det, det behövde jag som inte orkar springa längre än kring knuten på huset, haha :) Heja dig!!! Jag ska banne mig ta mig en funderare på att börja jag med...

Kraaaaaaam aka

2014-08-19 @ 20:16:08
URL: http://ahousewithaview-aka.blogspot.se
Postat av: LiteAvLinda

Vilken förebild! Du och Paolo ligger på delad första plats. Jag hittar inte längre motivationen. Känns som jag provat allt. Ju mer jag tränat senaste året desto mer har jag gått upp. Har försökt mig ut ett par gånger senaste tiden men ligger vaken i flera nätter med värk i knäna. Har ingen ork, lust, känsla.... känner mig tung, gammal och trött trots min ringa ålder. Ska försöka mig på ett par tankevurpor! Tack <3

Svar: Fina Linda! Var inte för hård mot dig själv. Vi vet både du och jag att det är tuffa tider just nu. Snart vänder det och du får energin åter. Följ Maries spår, hennes eviga promenerande ger fina resultat. Dessutom rensar de flesta hjärnan under tid för PW. Både hon och jag finns på Run keeper, vi kan peppa dig genom vänskap. Jag behöver dig för de där intervallerna som jag behöver få testa på, remember :-) var sak har sin tid. Din tid kommer. Tag hand om dig! Jag finns, du hittar hem till mig. Välkommen!
Mammaxtre

2014-08-19 @ 20:57:06
Postat av: Lena - gott för själen

Åh vilket härligt pepprande inlägg! Jaha, så du har börjat så försiktigt. Jag som trodde du var en som "alltid" tränat. Jag håller på i omgångar. Men det är ju som du säger. Man måste bara bestämma sig. Och att ha såna mål som att bli äldre än 64, eller orka leka med barnbarnen, eller orka bestiga Kebenekaise vid pension. Typ. Är ju mycket mera effektivt än att träna för att komma i form. Tack för dagens inlägg!

Kram Lena

2014-08-19 @ 21:37:52
URL: http://gottforsjalen.se
Postat av: Channal

Hej hej! Vilken superkvinna du är! Minns när jag tipsade om Martina Haags bok och nu är du som hon. Imponerande Lotta! Jag borde göra samma sak! Fasen vad du är BRA!!

KRAM Anna

2014-08-19 @ 22:57:51
URL: http://www.annasinspiration.blogspot.com
Postat av: LiteavLinda

ps. klart vi ska köra intervaller. From nästa vecka kommer jag ha mer fritid. Vi har en dejt i Kusens snart och innan dess kommer jag förbi och tittar in. Och visst är Marie fantastisk med sina promenader! Vet inte om jag kan få loss lika mycket tid till det bara. En dag i taget <3

2014-08-20 @ 09:27:02
Postat av: LiteavLinda

ps. klart vi ska köra intervaller. From nästa vecka kommer jag ha mer fritid. Vi har en dejt i Kusens snart och innan dess kommer jag förbi och tittar in. Och visst är Marie fantastisk med sina promenader! Vet inte om jag kan få loss lika mycket tid till det bara. En dag i taget <3

Svar: Jag hejar på dig Linda! Vi får prata mer när vi ses. Vi fixar detta ska du se. Tillsammans! Kram
Mammaxtre

2014-08-20 @ 09:27:39
Postat av: Maria

Vilket bra inlägg!
Jag har också bestämt mig. Jag kör power-walks (men går så snabbt, så jag borde kunna jogga istället ;) ) , och har kommit så långt i det att jag längtar till nästa gång, när jag är klar med ett pass ;)
Angående bröllopspresenten, kuddarna, så har jag faktiskt gjort flera doppresenter i samma stil. Du kan se en på min andra blogg bl a, som du hittar här: http://www.lailamariadesign.blogspot.se/2014/07/personlig-dopkudde-bestallningsbar.html
Kram/Maria

2014-08-21 @ 05:37:37
URL: http://www.wikersliv.blogspot.com
Postat av: Annica

Vilket bra inlägg! Precis vad jag behövde läsa idag!

2014-08-21 @ 09:09:04
URL: http://nickan78.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0