Fruktansvärt

Hej igen,

Jag har prioriterat bort bloggen för livet som passerat i full fart framåt. Jag noterar att ni är många som kikar in här trots bristen på inlägg. Tack rara ni!

För att koppla av så läser jag böcker. Den här boken som jag nu ska tipsa er om blev jag rekommenderad att läsa. Och nu rekommenderar jag er alla att göra detsamma.


Den här boken är fruktansvärt bra. Den är fruktansvärd, den är smärtsam och den är djupt berörande. Jag kände rädslan, sorgen, hungern, smärtan och tröttheten. Jag kände systerskapet som också fanns att finna i de koncentrationslägren som Miriam befann sig i. Miriam som blev någon annan än den hon en gång var. Miriam har en historia att berätta. En viktig historia.

Jag heter inte Miriam är bland det bästa, om inte den bästa, bok som jag har läst.

Dagens reflektion handlar om att aldrig sluta vara tacksam för det man har. Hur lite man än har så har man mer än många andra. 

Må så gott

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Du är en klok och fin människa Charlotte (som ju du ju faktiskt är döpt till och som är ett väldigt vackert namn)
Jag älskade boken och de enda böcker som kan så här på rak arm kan mäta sig med denna bok är Utvandrarserien av Vilhelm Moberg och Mina drömmars stad böckerna av Fogelström. Litteratur av hög klass som man bär med sig hela livet. Jag heter inte Miriam är en bok alla människor borde läsa.

Kramar från mig

2014-12-07 @ 18:37:17
URL: http://systermarie.blogspot.com
Postat av: Suss

Tack för boktips! Låter som en bra men jobbig bok att läsa. Kram Suss

2014-12-07 @ 19:10:10
URL: http://www.hemmapasjuan.blogspot.com
Postat av: Channal

Den boken ska jag läsa! Har läst lite om den.

Kramar Anna

2014-12-07 @ 22:50:02
URL: http://www.annasinspiration.blogspot.com
Postat av: The Place To Be

Verkar bra med bloggpaus om man har mycket omkring sig. Så gör jag med.

Tack för boktips!
Kram på dig!
Malin

2014-12-08 @ 20:25:30
URL: http://theplacetobe.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0