Uggleholkar

 
 
Hej måndag och Hej arbetsliv!
 
Efter fyra veckors semester är det dags för mig att börja jobba igen. Nu hoppas jag på varma fina kvällar att njuta av efter arbetsdagens slut. Det är mycket sommar kvar innan hösten tar vid.
 
 
Svärmor hade för en tid sedan, under flera kvällar i rad,  besök av fyra stycken ugglor. Helt underbart förstås. I och med dessa besök så föddes såklart direkt en tanke om att skapa hem för dem att bo i. Jag tänkte och någon annan byggde :-)
 
- Och nu alla ugglor kan jag meddela att det hemma hos kvinnan jag kallar för svärmor finns två fina holkar för er att flytta in i. Holkar försedda med trappor så att era ungar kan ta sig ut när de står redo för det och med spån för att ni ska trivas extra bra. Välkomna!
Ugglor har jag innan dessa besök endast sett i djurparker. Det var riktigt häftigt att ha dem nära. Hoppas de skall flytta in. Det vore så coolt!
 
Dagens reflektion handlar om glädjen över att få träffa på ugglor i deras riktiga miljö, ute i det fria. Det var något jag kommer att bära med mig länge, länge. Fint att ha upplevt detta
 
Må så gott
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Coolt! Naturen är häftig!

Kram Kena

2014-07-14 @ 08:26:56
URL: http://gottforsjalen.se
Postat av: Channalc

Så ombonat och fint... en liten trappa också!

Må så gott du också fina Lotta! Kram Anna

2014-07-14 @ 23:32:16
URL: http://www.annasinspiration.blogspot.com
Postat av: The Place To Be

Verkligen fint!

Ja nu får det allt vara fint hela sommaren!
Kram Malin

2014-07-15 @ 09:07:32
URL: http://theplacetobe.se/
Postat av: Pernilla

Så fint, vilken lyx för dem :)

Hoppas du haft en bra semester, själv börjar jag min först nästa vecka! Så jag hoppas förstås att det fina vädret fortsätter:) Men det är härligt med varma kvällar när man kommer hem från jobbet också!

Kram Pernilla

2014-07-16 @ 19:17:11
URL: http://vardagslyxhosnilla.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0