En bra och en mindre bra

Hallå där,
 
Jag fortsätter med boktips. Mitt läsande håller i sig. På något sätt lyckas jag med att alltid ha en bok som jag läser. Det är mysigt att gå in i en berättelse, en annan berättelse än sin egen.
 
 
En bra bok är denna som Denise Rudberg skrivit. Detta är hennes tredje i genren "Elegant Crime". Jag tycker om hennes sätt att skriva och jag är förtjust i karaktärerna. Nu hoppas jag på en fjärde.
 
 
En mindre bra bok att läsa är Catharina Ingelman-Sundbergs " Låna är silver att råna är guld". Många har jag förstått finner den vara en riktigt trevlig bok. Men, jag kan inte för mitt liv förstå hur det kan vara okey för äldre att utföra diverse stölder och rån. De utför kriminella handlingar för att ge till dem som är i behov av möjlighet till en bättre pension eller ett bättre liv i äldrevården. Måhända tar jag boken på för stort allvar. Men jag gillar inte handlingen överhuvudtaget.
 
Dela gärna med dig om du läst någon av dessa böcker. Kanske är du av helt annan åsikt än mig :-)
 
Dagens reflektion handlar om lyckan att få slå sig ned och lapa sol efter en lång dag på jobbet. Älskar fina försommarkvällar.
 
Må så gott
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Jag läser nu Tango för vilsna själar, inge vidare bra tycker jag. Men jag har halva kvar och SÅ dålig är den inte att jg ämnar sluta.
Man gör ju klart det man påbörjat, eller hur?!

2014-06-03 @ 08:46:08
URL: http://systermarie.blogspot.com
Postat av: Mammaxtre

Exakt så Marie, man avslutar det man påbörjat. Det var därför jag fortsatte med en av dessa böcker. Bara därför. Kram

2014-06-04 @ 05:40:13
URL: http://mammaxtre.blogg.se
Postat av: The Place To Be

Jag lyckades äntligen läsa en bok på semestern! Det var länge sen jag läste, men nu så har jag fått mersmak!

Ha en toppenbra Nationaldag!
Kram Malin

Svar: Detsamma önskas dig Malin
Mammaxtre

2014-06-06 @ 07:38:36
URL: http://theplacetobe.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0