Fröknäcke

God morgon måndag och alla ni som kikar in här hos mig för att ta del av min vardag och mina reflektioner.
 
 
Jag gissar att många av er som brukar kika in här hos mig höjer på ögonbrynet idag. Helt otippat att jag skall tipsa om ett recept men plötsligt händer det :-)
 
Fröknäcke
 
2 dl maizenamjöl
1 dl solroskärnor
1 dl pumpakärnor
1/2 dl sesamfrön
1/2 dl linfrön
1 1/2 tsk salt
1/2 dl olivolja
2 dl kokande vatten
 
Blanda alla ingredienser och bred ut till önskad tjocklek på bakplåtspapper i en långpanna. Strö ev. havssalt på.
Grädda i 150 grader c:a 1 timma.
 
Det finns ett problem med detta knäcke, det är galet gott!
 
Dagens reflektion handlar om att stanna hemma för vård av sjukt barn. Varför får man dåligt samvete över att vara hemma från jobbet med sitt sjuka barn? Blir förbannad på mig själv!
 
Må så gott
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: LiteavLinda

Tack för receptet! Det ska jag prova så fort jag har en ugn (ett kök) igen :) Och självklart ska du inte ha dåligt samvete för att du är hemma med sjukt barn!! På med myskläder, gosa i soffan och bara var. Kram!

2014-03-31 @ 09:25:45
Postat av: The Place To Be

Mums ser gott ut! Har tänkt att baka det länge, men det verkar aldrig bli av :-). Inte ha dåligt samvete, det är ju inte ditt fel.

Tack snälla för din fina kommentar hos mig. Gäller att ta tillvara på tiden med sina nära och kära. Tänk på det idag, så kanske du blir av med dåliga samvetet.

Kram Malin

2014-03-31 @ 10:52:24
URL: http://theplacetobe.se/
Postat av: Lena - gott för själen

Har sett så många fröknäcke-recept. Jag måste ju bara testa snart!

Kram Lena

2014-03-31 @ 12:48:02
URL: http://gottforsjalen.se
Postat av: Home2tiny

Älskar fröknäcke är så vansinnigt gott, får nog baka lite i veckan. Kramisar Tina

2014-03-31 @ 19:37:19
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: Karin

Släpp dåliga samvetet, Melker är väl inte sjuk så ofta? Fast jag förstår vad du menar.

Det där knäcket är supergott och dessutom glutenfritt, toppen! Jag brukar även göra mjukt fröbröd, blanda allt med keso och ägg. Supermumsigt!

Må så gott och hoppas sjuklingen kryar på sig!

Kram

2014-03-31 @ 22:30:38
Postat av: Lotta

Hoppas Melker kryar på sig! Skönt att ni kan vara hemma tillsammans. Inte ska du ha dåligt samvete en sekund.

Och fröknäcke….mums!! Jag vill också baka det ;)

KRAM!

2014-04-01 @ 03:44:27
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0