Croissants till frukost

Hej och god förmiddag,
 
Jag har mer att berätta om den resa till Madrid jag gjorde för lite sedan. Det kommer ...men idag väljer jag att sticka emellan med ett boktips.
 
 
Den här boken rekommenderas starkt. Den handlar om kärlek (om)  livet. Den är varm och tragiskt på en och samma gång. Livsdrömmar på kollisionskurs.
 
Historien utspelar sig i Stockholm och i Frankrike, närmare bestämt i byn Sainte Marie.
 
Jag blev oerhört förtjust i författarens språk. Ett språk som gav en målande beskrivning så pass att jag plötsligt befann mig i den underbaraste av byar, i ett hus med en vidunderlig utsikt, och med en rosenträdgård att njuta av.
 
Vissa meningar fastnade jag särskilt för. Nedan är några av dem.
 
-Det enda hon ville var att styra över sitt eget öde. Slumpen hade hon aldrig trott på, livet var ett resultat av de val man gjorde.
 
-Därför att det ibland är enklare att fortsätta vara olyckliga tillsammans än att gå skilda vägar.
 
- Farsan säger att han lever på lånad tid och att han inte vill slösa bort en endaste minut.
 
Dagens reflektion handlar om att vissa böcker tar en med till platser runt om i världen. Frankrike är plötsligt mer lockande än det var innan jag läste den här boken.
 
Må så gott
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mmmm croissant till frukost låter smarrigt!

Jag älskar Frankrike!

Kram Malin

2014-11-04 @ 15:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0