Madrid del 5

Hej,
 
av rubriken till detta inlägg förstår ni att jag har mer att berätta från den resa jag gjorde för lite sedan.
 
När man reser och ser sig om i världen, oavsett vart man varit, så tar man med sig en rad olika minnen och intryck hem. Mimmi och Simpson, dem har jag tänkt på en hel del sedan jag kom hem.
 
 

På Torget i Madrid fanns, bland många andra sago/seriefigurer, dessa två. Från morgon till kväll tjänstgjorde de och lät sig (för en slant) att fotograferas tillsammans med både barn och vuxna. 
 
Dagens reflektion handlar om den otroligt höga arbetslöshet som råder i Madrid och om människor som väljer att göra vad dom kan för att försörja sig. Att klä ut sig och låta sig fotograferas för en slant är ett jobb så gott som något annat. Människor som jobbar och gör vad dom kan för att försörja sig kan man inte annat än att respektera. 
 
Må så gott
 
 

Kommentarer
Postat av: KaosJenny

Ett kreativt sätt att försörja sig på om inte annat... Och som vanligt, vilka bilder du tar :-). Kram

Svar: Tack snälla du!
Mammaxtre

2014-11-01 @ 00:01:46
URL: http://fantastisktkaos.blogspot.com
Postat av: Life of Johanna

Härligt ändå det finns de som vill jobba, och de skall man absolut respektera :)

2014-11-01 @ 22:45:25
URL: http://lifeofjohanna.se
Postat av: Mamma C

Ett jobb är ett jobb hur olika dom än kan vara.
Mamma C

2014-11-01 @ 23:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0