Förebilder (not!)

God morgon,

Jag känner mig förbannad för att uttrycka mig i klartext. Idag väljer jag att sticka ut hakan. 

Artisten och tonårsidolen Anton Ewald född 1993
Artisten och tonårsidolen Linus Svenning född 1990

Båda gripna av polis för narkotikabrott. Kokain, cannabis och marijuana.

Två artister som många av våra barn och tonåringar har som idol och  förebild.

I dagspressen och i morgonsoffan kommer det fram om ångest över det inträffade och oro över hur föräldrarna ska reagera. Ingen 
(åtminstone inte som jag läst och hört) journalist pratar med dessa herrar om våra barn och deras ansvar gentemot dem. Ingen pratar med dem om att de är idoler och förebilder. Ingen frågar vad de tror att deras missbruk ger för signaler till fansen.

Dagens reflektion: Våra barn och tonåringar växer upp med att ha idoler som missbrukar narkotika. Våra barn och tonåringar växer upp med att det är hjälp på vägen och helt normalt att ta kokain för att bli lite mer kreativ eller att man röker på lite när man ska festa.

Detta är inte ok! Som idol och förebild har man ett ansvar.

Nu är det som det är med detta. Gjort är gjort. Nu hoppas jag att dessa båda förstår att ta sitt ansvar.


Over and out




Kommentarer
Postat av: Kristina

Heja dig!!!!
Jag blev också skogstokig när jag fick höra. Det var min systerdotter som berättade, och hon var helknäckt. 9 år och jätte klok.
Hur mår farmor annars då, kul att kalla dig det. ☻
Är säker på att du är den bästa.
Jag har inte läst boken i ditt förra inlägg men den hamnade på min lista. Jag har däremot hittat en ny författare som jag vill rekommendera.
Mikaela Bley som skrivit en bok som heter Lycke.
Jätte bra!!
Stor varm solig kram till dig.
Hälsn Kristina

Svar: Tack snälla! Då står jag inte ensam i denna fråga.
Jag tycker mycket om att kunna kalla mig farmor. Det är stort! Tack för boktips. Den författaren har skapat rubriker i sociala medier efter en artikel i SvD. Kram
Mammaxtre

2015-04-19 @ 19:17:03
URL: http://mammamedambitioner.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0