Sällskap

Hej och godmorgon,

I går tisdag haltade jag glatt iväg till jobbet.

 På grund av min begränsade rörlighet och behovet av att vila fot och tänka högläge så blev det en
stillasittande/liggande påsk inomhus. En ledig långhelg som inte representerar mitt egentliga jag. 

Det gäller ju att tänka positivt och på självaste påskafton fick jag snusa på lilla A. vilket var så härligt och så har jag ju haft sällskap av  bokens värld.


Under påskhelgen har jag läst ut tre böcker. Detta är en av dem.

 Tidigare har jag läst Linda Olssons " nu vill jag sjunga dig milda sånger" och "sonat till Miriam". Dessa böcker har jag tyckt om mycket.

I skymningen sjunger Koltrasten gjorde mig inte besviken. Det visade sig vara en bok med en mycket stark berättelse. Den handlar om ensamhet och vänskap och om kärlek. 

Vi har alla vår egen historia. Den historia som format oss till dem vi är och har blivit. Ibland måste man våga fastän man är rädd. 

Att vara lycklig kan vara skrämmande. Skrämmande eftersom lyckan kan gå en förlorad. Skrämmande för att man måste ge av sig själv. Skrämmande för att man måste våga.

Detta är en bok av sitt slag. 

Dagens reflektion är att jag är så jätteglad över att vara förtjust i att läsa böcker. Vilket fint sällskap det är när man inte kan annat än att vara stilla.

Må så gott

Kommentarer
Postat av: Karin

Linda Olssons bok måste jag läsa. Vi har väldigt lika favorit böcker och författare.
Ett tips om du inte läst är ”Innan floden tar oss” – Helena Thorfinn. Tror du skulle tycka om den.
Kram och grattis till ditt barnbarn

Svar: Tack snälla för både boktips och gratulation
Mammaxtre

2015-04-08 @ 10:55:07
Postat av: Lollo

Du måste ändra/lägga till i din text ovan !!!! Farmor saknas <3
läst böckerna jag med, jätte fina.
Kram & Grattis hela familjen
/ Lollo

Svar: Jag vet :-) Jag har mailat tjejen som gjort min header och bett henne lägga till farmor. Hoppas på hjälp snart. Kram
Mammaxtre

2015-04-08 @ 20:33:39
Postat av: The Place To Be

Hoppas foten blir läkt snart!

Men tur du har dina böcker :-)

Kram Malin

2015-04-09 @ 14:18:29
URL: http://theplacetobe.se/
Postat av: KaosJenny

Att gilla läsning är precis som du säger mycket praktiskt, man har alltid något att göra och en vän ;-). Tack för boktipset, verkar lovande. Själv har jag just läst Fredrik Backmans böcker, En man som heter Ove, Min mormor hälsar och säger förlåt och Britt-Marie var här. Olika böcker men väldigt bra. Kram

Svar: De böckerna har jag läst. Lärde mig att tycka om både Ove och Britt-Marie. Boken om mormor, den älskade jag. Kärleken dem emellan berörde mig. Trevlig fredag!
Mammaxtre

2015-04-09 @ 23:49:00
URL: http://fantastisktkaos.blogspot.com
Postat av: Anonym

Fick den boken i födelsedagspresent! Älskar att läsa <3

2015-04-10 @ 02:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0