Britt-Marie

God fortsättning på er alla,

Efter 10 dagars sammanhängande ledighet så är det åter till jobbet som gäller för min del idag.  Det innebär att jag återgår till bokläsandet på tåget till och från jobbet.

Boken jag ska tipsa er om idag den läste jag nedbäddad i den mysigaste av soffor. 


Efter att ha läst boken "mormor hälsar och säger förlåt" så visste jag att jag ville lära känna Britt-Marie ännu lite mer. Och nu har jag det. 

Nu tycker jag om denna 63 åriga passivt aggressiva kvinna. Jag har förståelse och jag tycker om henne, mycket.

Britt-Marie har väntat i 63 år på att hennes liv ska börja. I hela sitt vuxna liv har hon gjort sina val utifrån hur andra har önskat.

Boken handlar om att förstå att göra egna val. Den handlar om vänskap. Alla behövs och alla kan vi betyda något fint för andra. Vi kan alla göra skillnad. Och, det är inte för sent förrän det är för sent.

Må så gott

Kommentarer
Postat av: Ninelin

Det är aldrig för sent. . .

God fortsättning på nya året!

Kram N

2015-01-02 @ 17:04:26
URL: http://ninelin.blogg.se/
Postat av: Channal

Den boken har jag missat! Tack för tipset!

Fin trettondagsafton o kram! Anna

2015-01-05 @ 11:37:21
URL: http://www.annasinspiration.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0