Time to go to work

Hej och god morgon,

Efter att ha läst sex böcker och efter att ha bläddrat igenom ett stort antal härliga tidningar är det nu dags för mig att bryta sjukskrivningen och gå till jobbet. 



Jag har efter operation av fot varit sjukskriven i två veckor.

Det återstår egentligen 4 veckor kvar av min sjukskrivning. Tack vare försäkringskassan, kan jag nu (i förtid) börja jobba igen.

Visste ni att man kan byta ut sin sjukskrivning mot transportmedel?

Dagens reflektion: vilken tur för mig att jag har ett jobb som gör det möjligt att jobba trots att jag är halt och lytt och i behov av att vara ganska så stillasittande med krav om att ha fot i högläge.

Hade jag haft annat jobb så hade det inte varit möjligt att byta ut min sjukskrivning mot (som i mitt fall) en hyrbil med automat.

Time to go to work ..... äntligen!

Må så gott




Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Hoppas att det gått bra att jobba idag.

2015-03-23 @ 12:09:49
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: The Place To Be

Men oj jag har helt missat att du opererat foten! Hoppas allt gått bra!

Vad skönt att du kan jobba lite. Det är ju sååå trist att vara sjukskriven. Ta det lugnt med foten och krya på den!
Kram Malin

2015-03-23 @ 14:16:55
URL: http://theplacetobe.se/
Postat av: Marie KJ

Hoppas att det gick bra med både jobb och transport till och från ❤️

Svar: Det gick bra. Känns väldigt skönt. Kram
Mammaxtre

2015-03-23 @ 20:31:13
URL: http://systermarie.blogspot.com
Postat av: Lotta

Men Lotta! Hade ingen aning att du opererat dig. Du är helt fenomenal som går tillbaka innan din sjukskrivning är över. Var rädd om dig! Skönt att du får transport till jobbet.

Tänker på dig!

KRAM

Svar: Tänkte maila dig och berätta men det blev inte så. Sverige är fantastiskt får man lov att säga. Det känns toppen att kunna arbeta fastän jag för tillfället är lite handikappad. Längtar efter dig. Kram och tack!
Mammaxtre

2015-03-24 @ 01:30:34
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0